Wiibroe Årgangsøl 2005

Lars Hug har leveret tegningen til etiketten på Wiibroe's Årgangsøl 2005.

På bagetiketten præsenteres Lars Hug og selve øllen med denne tekst:

"Lars H.U.G. er normalt kendt som en del af musikkulturen. Men som årets kunstner på Wiibroes Årgangsøl er han nu også en del af ølkulturen. Brygmesteren har som sædvanligt præsteret sit ypperste. Det betyder at øllet har duft som en mildt krydret blomstereng. Det er med andre ord lidt af en kulturperle, der gemmer sig under det kridhvide skum. Skål."

 

 

Wiibroe Årgangsøl 2005
(Klik for se etiket i stor størrelse)

Desuden udsendte Wiibroe denne pressemeddelelse den 27. december 2004:

"Lars H.U.G. bag etiket på Wiibroe Årgangsøl 2005.

Multikunstneren Lars H.U.G. har malet motivet til etiketten på den kommende Årgangsøl fra Wiibroe. Hans motiv sælges endvidere i 100 signerede tryk, og pengene vil gå til et velgørende formål.

Den kraftige luksusøl med fyldig aroma får traditionen tro hvert år en ny etiket, udformet af en anerkendt dansk kunstner. Lars H.U.G, som nok er mest kendt for sin musik, er også en særegen billedkunstner, der bruger det visuelle i sin scenografi, på sine originale covers og nu på etiketten til Årgangsøl anno 2005.

På en stærk grøn baggrund giver to gule skikkelser hen til dansen, samtidig med, at den mandlige skikkelse viser sin styrke som et symbol på det eksklusive og alkoholkraftige bryg, motivet pryder. Trods sin enkelthed er etiketten fyldt med sanseindtryk. Vi mærker rytmen, varmen, og ikke mindst duften af en grøn blomstereng, som også karakteriserer aromaen i Årgangsøllen. Den grønne farve er samtidig symbol på håbet, på vores forventninger til det nye år.

Lars H.U.G. er autodidakt billedkunstner. Han har 25 år bag sig som musiker, og hans musiske udtryk rækker sig fra new wave over art rock, fuldtonet pop til jazz. Hans motiv på etiketten er trykt i 100 signerede tryk, og pengene vil Wiibroe donere til et velgørende formål i lokalområdet. Wiibroe har i den forbindelse dannet Wiibroes komité til kulturens fremme i Nordsjælland, og pengene fra salget af trykkene vil blive doneret den 1. maj 2005.

"Vi er glade for at få én af dansk musiks største personligheder til at smykke vores fyldige bryg. Han passer fint ind i rækken af kendte kunstnere, som har malet motiver til en øl, hvor der er kælet for alle detaljerne under brygningen," siger marketingdirektør Ken H. Andersen fra Carlsberg Danmark.

Den mørkgyldne Wiibroe Årgangsøl er brygget på pilsnermalt og holder igen i år en alkoholprocent på 10,6, hvilket gør den til én af Danmarks stærkeste øl. Smagen er frisk og syrlig, kombineret med en let sødme. Der er anvendt ekstra humle, hvilket giver Årgangsøllen en duft af blomster. Brygget vælges af mange som den utraditionelle, men velsmagende ledsager til nytårsaftenens kogte torsk, hvor Årgangsøllens mange smagsnuancer kan komme til sin ret. Men den gyldne øl er også velegnet som aperitif, long drink og som nytårsskål, når klokkerne ringer det nye år ind.

Wiibroe Årgangsøl sælges fra i dag i landets butikker, caféer og restauranter."

 

 

 

Wiibroe Årgangsøl 2005
(Foto: www.wiibroe.dk)

 

HUG: SOLOPLADER FRA 1980´ERNE | 1990´ERNE | 2000-09 | 2010 og frem | ANDRE PLADER
COMPILATIONS | VIDEO/FILM | KONCERTER | KONCERTFOTOS | LINKS | T-SHIRTS
PLAKATER | MALERIER | TEGNINGER | ÅRGANGSØL | PRESSEKLIP | SANGTEKSTER
SITEMAP | FORSIDE